Muziek en Beweging
Beweging is de basis van de muzikale ontwikkeling. Kinderen bewegen van nature; ze springen van opwinding, ze trappelen van ongeduld. Op school moeten ze zich vaak inhouden, met z’n allen in een klaslokaal. Bij muziekonderwijs op school is het moeilijk voor kinderen om stil te blijven zitten. Vooral voor jonge kinderen staat het beleven van muziek gelijk aan bewegen op muziek.
Er wordt gewerkt met thema’s die dicht bij de belevingswereld liggen van jonge kinderen: dieren, verkeer, sprookjes, circus etc. De docent werkt zowel met bewegingsimprovisatie, waarbij het vooral gaat om het inleven in de muziek en het reageren met beweging daarop als met vaststaande werkvormen als klapspelletjes, kring- en slingervormen.
Doel: Kleuters ontdekken bewegend muzikale parameters zoals maat, ritme en vorm en geven al bewegend vorm aan de betekenis van muziek. Daarnaast ontwikkelen ze hun motoriek en hun oriëntatie in ruimte en tijd.
Leerlijn: deze module maakt deel uit van de leerlijn dans/musical.
Voor MuziekLab-reeksen geldt een minimale afname van 120 minuten per lesdag per docent. De getoonde prijzen zijn inclusief organisatiekosten en eventuele kosten voor instrumententransport. Na bestellen ontvang je per e-mail een offerte met daarin de prijs.
Doelgroepen
Soort activiteit
Classificatie
Waar & wanneer
Tijd & Info
Financieel
- € 453,33 per groep