Haarlem nu en in de toekomst
Hoe is de stad gegroeid en welke ideeën en plannen zijn er in Haarlem voor de toekomst? We gaan, afhankelijk van de vraag vanuit de school, de interesse en de leeftijd van de kinderen, in op maatschappelijke ontwikkelingen als:
• Demografie: groei en samenstelling van de Haarlemse bevolking, woonwensen;
• Verkeerstechnische ontwikkelingen: meer aandacht voor fietsers en voetgangers?, openbaar vervoer, parkeren in Haarlem;
• Planologische inzichten: wáár willen we huizen bouwen? Wáár moeten voorzieningen komen? Hoe moeten de vervoersstromen lopen?
Deze inleiding duurt ca. 30 minuten.
Na de inleiding ga je, alleen of met zijn tweeën, zelf aan de slag om met Lego te bouwen, al of niet aan de hand van een opdracht. De ochtend sluiten we af door alle bouwwerken op een grote tafel tentoon te stellen. Iedereen die dat wil, mag iets over zijn eigen ontwerp aan de anderen vertellen.
Doel: Aan het einde van deze activiteit weet de leerling hoe Haarlem als stad vormgegeven wordt
Trefwoorden: Haarlem, architectuur, Speciaal Onderwijs, op maat
Voorwaarden: De school zorgt zelf voor het vervoer van de leerlingen.