Ga direct naar inhoud
Artikel afbeelding

Van leesles naar spellingles.

Aan het eind van groep 8 van de basisschool worstelen nog veel kinderen met spellingkwesties als ‘jij vindt’ / ‘vind jij?’ en ‘toen landden wij’, met alle nadelen voor hun plezier in school, taal en lezen. De reden van dat worstelen is dat ze voor die kwesties psychologisch niet rijp waren toen ze ermee in aanraking kwamen.

Er zijn spellingrijpheidstoetsen: een kind krijgt pas een bepaalde spellingkwestie aangeboden als het er rijp voor is. In de cursus leert u twee van de vijf spellingrijpheidstoetsen zelf uit te voeren – de drie andere zijn dan geen probleem meer.

De cursus is ook een begeleiding bij deel 3 van 'Zo ontdek ik het lezen!'.

Praktisch

Aantal en duur van de lessen
Drie lessen van drie uur; na 6-9 maanden is er een terugkombijeenkomst.

Lesstof
Ewald Vervaet | 'Zo ontdek ik het lezen! - Deel 3'

Aan deze cursus kan men de cursus Leesrijpheid vooraf laten gaan.